W tym zadaniu analizujemy prostą grę polegającą na ustawianiu pionków na jednowymiarowej planszy B składającej się z s+1 pól, ponumerowanych 0, 1, …, s, dla pewnej dodatniej liczby całkowitej s.
B[i] oznacza i-te pole na planszy.
Na początku gry na planszy stawiamy tylko 1 pionek na polu o numerze 0. Gra składa się z n tur. Sposób stawiania pionków w turach jest zadany przez n dodatnich liczb całkowitych zapisanych w tablicy A[1..n].
W k-tej turze pionki stawiamy zgodnie z procedurą Tura(k) zdefiniowaną następująco:
Formalnie rozgrywkę na planszy można zdefiniować teraz następująco:
Dane: s, n − dodatnie liczby całkowite A[1..n] − tablica n dodatnich liczb całkowitych
Wynik: B[0..s] – plansza do gry z ustawionymi pionkami, B[i] – i-te pole planszy
Gra kończy się sukcesem, gdy na polu B[s] stoi pionek.
Podaj przykładową zawartość co najwyżej 10 elementowej tablicy A, dla której dla każdego s = 1, 2, 3, …, 200 gra kończy się sukcesem.
brenna.txt kody.txt liczby.txt przybycia.txt statki.txt szachy.txt
B[i] oznacza i-te pole na planszy.
Na początku gry na planszy stawiamy tylko 1 pionek na polu o numerze 0. Gra składa się z n tur. Sposób stawiania pionków w turach jest zadany przez n dodatnich liczb całkowitych zapisanych w tablicy A[1..n].
W k-tej turze pionki stawiamy zgodnie z procedurą Tura(k) zdefiniowaną następująco:
Tura(k)
dla i = s, s – 1, ..., A[k] wykonuj:
jeśli na polu B[i - A[k]] znajduje się pionek i pole B[i] jest puste postaw pionek na polu B[i]
Formalnie rozgrywkę na planszy można zdefiniować teraz następująco:
Dane: s, n − dodatnie liczby całkowite A[1..n] − tablica n dodatnich liczb całkowitych
Wynik: B[0..s] – plansza do gry z ustawionymi pionkami, B[i] – i-te pole planszy
Rozgrywka:
postaw pionek na B[0]
dla k = 1, 2, …, n wykonuj:
Tura(k)
Gra kończy się sukcesem, gdy na polu B[s] stoi pionek.
Podaj przykładową zawartość co najwyżej 10 elementowej tablicy A, dla której dla każdego s = 1, 2, 3, …, 200 gra kończy się sukcesem.