W internetowej grze Bitwa o Kamienną Bramę bierze udział wielu graczy z całego świata.
Każdy gracz może budować różnego rodzaju jednostki (np. robotników, piechurów, łuczników,
szpiegów lub magów), które może wykorzystać do budowy wirtualnego księstwa lub wystawić
do bitwy. Polem gry jest duża plansza, na której każda jednostka zajmuje pewne miejsce.
Każdy gracz może mieć wiele jednostek, np. kilku robotników, drwali, balist i innych. W plikach
gracze.txt, klasy.txt oraz jednostki.txt podano aktualny stan wirtualnej
planszy. Dane w tych plikach podane są w kolejnych wierszach, w każdym wierszu pola
oddzielono znakiem tabulacji. Pierwszy wiersz każdego z plików jest wierszem nagłówkowym.
Plik gracze.txt zawiera informację o graczach:
• unikatowy identyfikator będący liczbą całkowitą, numer gracza (id_gracza)
• kraj pochodzenia (kraj)
• datę dołączenia do gry (data_dolaczenia) w formacie rrrr-mm-dd
id_ gracza kraj data_dolaczenia
1 Japonia 2018-02-15
2 Indie 2017-06-08
3 Stany Zjednoczone 2019-06-10
W pliku klasy.txt podano klasy jednostek, jakie gracz może budować. Każda klasa jest
opisana przez następujące parametry:
• nazwę klasy jednostek (nazwa)
• siłę (sila), strzał (strzal) oraz magię (magia) – trzy atrybuty określające zdolnościjednostek tej klasy
• szybkość (szybkosc) – prędkość poruszania się jednostek tej klasy
nazwa sila strzal magia szybkosc
zwiadowca 8 5 0 25
lucznik 5 10 0 12
mag ognia 5 0 15 10
paladyn 20 0 5 20
W pliku jednostki.txt podano stan planszy, czyli wszystkie jednostki zbudowane przez
graczy. Jeden wiersz pliku opisuje jedną jednostkę za pomocą następujących informacji:
• unikatowy identyfikator będący liczbą naturalną (id_jednostki)
• identyfikator gracza, do którego należy jednostka (id_gracza)
• nazwę klasy, do której należy jednostka (nazwa)
• miejsce jednostki na planszy – jej współrzędne x i y (lok_x, lok_y)
id_jednostki id_gracza nazwa lok_x lok_y
1 153 piechur 166 30
2 60 topornik 36 44
3 88 drwal 134 88
4 182 kusznik 3 196
Podaj ile jest graczy, którzy nie mają artylerzystów (jednostek o nazwie artylerzysta).
gracze.txt jednostki.txt klasy.txt
Każdy gracz może budować różnego rodzaju jednostki (np. robotników, piechurów, łuczników,
szpiegów lub magów), które może wykorzystać do budowy wirtualnego księstwa lub wystawić
do bitwy. Polem gry jest duża plansza, na której każda jednostka zajmuje pewne miejsce.
Każdy gracz może mieć wiele jednostek, np. kilku robotników, drwali, balist i innych. W plikach
gracze.txt, klasy.txt oraz jednostki.txt podano aktualny stan wirtualnej
planszy. Dane w tych plikach podane są w kolejnych wierszach, w każdym wierszu pola
oddzielono znakiem tabulacji. Pierwszy wiersz każdego z plików jest wierszem nagłówkowym.
Plik gracze.txt zawiera informację o graczach:
• unikatowy identyfikator będący liczbą całkowitą, numer gracza (id_gracza)
• kraj pochodzenia (kraj)
• datę dołączenia do gry (data_dolaczenia) w formacie rrrr-mm-dd
id_ gracza kraj data_dolaczenia
1 Japonia 2018-02-15
2 Indie 2017-06-08
3 Stany Zjednoczone 2019-06-10
W pliku klasy.txt podano klasy jednostek, jakie gracz może budować. Każda klasa jest
opisana przez następujące parametry:
• nazwę klasy jednostek (nazwa)
• siłę (sila), strzał (strzal) oraz magię (magia) – trzy atrybuty określające zdolnościjednostek tej klasy
• szybkość (szybkosc) – prędkość poruszania się jednostek tej klasy
nazwa sila strzal magia szybkosc
zwiadowca 8 5 0 25
lucznik 5 10 0 12
mag ognia 5 0 15 10
paladyn 20 0 5 20
W pliku jednostki.txt podano stan planszy, czyli wszystkie jednostki zbudowane przez
graczy. Jeden wiersz pliku opisuje jedną jednostkę za pomocą następujących informacji:
• unikatowy identyfikator będący liczbą naturalną (id_jednostki)
• identyfikator gracza, do którego należy jednostka (id_gracza)
• nazwę klasy, do której należy jednostka (nazwa)
• miejsce jednostki na planszy – jej współrzędne x i y (lok_x, lok_y)
id_jednostki id_gracza nazwa lok_x lok_y
1 153 piechur 166 30
2 60 topornik 36 44
3 88 drwal 134 88
4 182 kusznik 3 196
Podaj ile jest graczy, którzy nie mają artylerzystów (jednostek o nazwie artylerzysta).