Pygame - przykład2

from math import sin, cos, pi

import pygame

# Inicjalizacja Pygame
pygame.init()

# Ustawienia okna gry
szerokosc_okna = 400
wysokosc_okna = 800
okno = pygame.display.set_mode((szerokosc_okna, wysokosc_okna))
pygame.display.set_caption("Przykład gry w Pygame")

# Kolory (RGB)
bialy = (255, 255, 255)
czarny = (0, 0, 0)
czerwony = (255, 0, 0)

# Parametry gracza (kwadrat)
x = 200
y = 750
rk=10
xk=rk
yk=rk

szerokosc_gracza = 80
wysokosc_gracza = 20
s = 3
kat=-3
rad = kat*pi/180

# Zegar dla regulacji FPS
zegar = pygame.time.Clock()

# Główna pętla gry
gra_dziala = True
while gra_dziala:
    # Obsługa zdarzeń (np. zamknięcie okna)
    for event in pygame.event.get():
        if event.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False

    # Odczyt klawiszy
    klawisze = pygame.key.get_pressed()
    if klawisze[pygame.K_LEFT]:
        x -= s
    if klawisze[pygame.K_RIGHT]:
        x += s

    # Czyszczenie ekranu
    okno.fill(bialy)

    # Rysowanie kwadratu (gracza)
    pygame.draw.rect(okno, czerwony, (x, y, szerokosc_gracza, wysokosc_gracza))
    # Rysowanie kulki
    xk+=s*cos(rad)
    yk-=s*sin(rad)

    if xk>=szerokosc_okna-rk:
        kat=180-kat
        rad = kat * pi / 180


    pygame.draw.circle(okno, czarny,(xk,yk),rk)

    # Aktualizacja ekranu
    pygame.display.update()

    # Ustawienie liczby klatek na sekundę (FPS)
    zegar.tick(60)

# Zakończenie Pygame
pygame.quit()

Napisany przez tgajdzica dnia 20.11.2024 • Ostatnia zmiana: 21.11 08:23