Pygame - przykład2
from math import sin, cos, pi
import pygame
# Inicjalizacja Pygame
pygame.init()
# Ustawienia okna gry
szerokosc_okna = 400
wysokosc_okna = 800
okno = pygame.display.set_mode((szerokosc_okna, wysokosc_okna))
pygame.display.set_caption("Przykład gry w Pygame")
# Kolory (RGB)
bialy = (255, 255, 255)
czarny = (0, 0, 0)
czerwony = (255, 0, 0)
# Parametry gracza (kwadrat)
x = 200
y = 750
rk=10
xk=rk
yk=rk
szerokosc_gracza = 80
wysokosc_gracza = 20
s = 3
kat=-3
rad = kat*pi/180
# Zegar dla regulacji FPS
zegar = pygame.time.Clock()
# Główna pętla gry
gra_dziala = True
while gra_dziala:
# Obsługa zdarzeń (np. zamknięcie okna)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
gra_dziala = False
# Odczyt klawiszy
klawisze = pygame.key.get_pressed()
if klawisze[pygame.K_LEFT]:
x -= s
if klawisze[pygame.K_RIGHT]:
x += s
# Czyszczenie ekranu
okno.fill(bialy)
# Rysowanie kwadratu (gracza)
pygame.draw.rect(okno, czerwony, (x, y, szerokosc_gracza, wysokosc_gracza))
# Rysowanie kulki
xk+=s*cos(rad)
yk-=s*sin(rad)
if xk>=szerokosc_okna-rk:
kat=180-kat
rad = kat * pi / 180
pygame.draw.circle(okno, czarny,(xk,yk),rk)
# Aktualizacja ekranu
pygame.display.update()
# Ustawienie liczby klatek na sekundę (FPS)
zegar.tick(60)
# Zakończenie Pygame
pygame.quit()
Napisany przez tgajdzica dnia 20.11.2024 • Ostatnia zmiana: 21.11 08:23