Pygame - przykład1

import pygame

# Inicjalizacja Pygame
pygame.init()

# Ustawienia okna gry
szerokosc_okna = 800
wysokosc_okna = 600
okno = pygame.display.set_mode((szerokosc_okna, wysokosc_okna))
pygame.display.set_caption("Przykład gry w Pygame")

# Kolory (RGB)
bialy = (255, 255, 255)
czarny = (0, 0, 0)
czerwony = (255, 0, 0)

# Parametry gracza (kwadrat)
x = 400
y = 300
szerokosc_gracza = 40
wysokosc_gracza = 40
predkosc = 5

# Zegar dla regulacji FPS
zegar = pygame.time.Clock()

# Główna pętla gry
gra_dziala = True
while gra_dziala:
    # Obsługa zdarzeń (np. zamknięcie okna)
    for event in pygame.event.get():
        if event.type == pygame.QUIT:
            gra_dziala = False

    # Odczyt klawiszy
    klawisze = pygame.key.get_pressed()
    if klawisze[pygame.K_LEFT]:
        x -= predkosc
    if klawisze[pygame.K_RIGHT]:
        x += predkosc
    if klawisze[pygame.K_UP]:
        y -= predkosc
    if klawisze[pygame.K_DOWN]:
        y += predkosc

    # Czyszczenie ekranu
    okno.fill(bialy)

    # Rysowanie kwadratu (gracza)
    pygame.draw.rect(okno, czerwony, (x, y, szerokosc_gracza, wysokosc_gracza))

    # Aktualizacja ekranu
    pygame.display.update()

    # Ustawienie liczby klatek na sekundę (FPS)
    zegar.tick(60)

# Zakończenie Pygame
pygame.quit()

Napisany przez tgajdzica dnia 23.10.2024 • Ostatnia zmiana: 20.11 20:07