Pygame - przykład1
import pygame
# Inicjalizacja Pygame
pygame.init()
# Ustawienia okna gry
szerokosc_okna = 800
wysokosc_okna = 600
okno = pygame.display.set_mode((szerokosc_okna, wysokosc_okna))
pygame.display.set_caption("Przykład gry w Pygame")
# Kolory (RGB)
bialy = (255, 255, 255)
czarny = (0, 0, 0)
czerwony = (255, 0, 0)
# Parametry gracza (kwadrat)
x = 400
y = 300
szerokosc_gracza = 40
wysokosc_gracza = 40
predkosc = 5
# Zegar dla regulacji FPS
zegar = pygame.time.Clock()
# Główna pętla gry
gra_dziala = True
while gra_dziala:
# Obsługa zdarzeń (np. zamknięcie okna)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
gra_dziala = False
# Odczyt klawiszy
klawisze = pygame.key.get_pressed()
if klawisze[pygame.K_LEFT]:
x -= predkosc
if klawisze[pygame.K_RIGHT]:
x += predkosc
if klawisze[pygame.K_UP]:
y -= predkosc
if klawisze[pygame.K_DOWN]:
y += predkosc
# Czyszczenie ekranu
okno.fill(bialy)
# Rysowanie kwadratu (gracza)
pygame.draw.rect(okno, czerwony, (x, y, szerokosc_gracza, wysokosc_gracza))
# Aktualizacja ekranu
pygame.display.update()
# Ustawienie liczby klatek na sekundę (FPS)
zegar.tick(60)
# Zakończenie Pygame
pygame.quit()
Napisany przez tgajdzica dnia 23.10.2024 • Ostatnia zmiana: 20.11 20:07